poniedziałek, 5 marca 2012

[686]. XIII dzień radioterapii.

(Laura Pausini & Eros Ramazzotti - Volare)
kocham!
:*

***

policzyłam: żółwi w basenie jest jedenaście.
dziś tylko jeden się wygrzewał na kamieniu, reszta bez sensu pływała.
złoszczą mnie i brzydzą.
mają złe mordy.
znudzeni życiem mięsożerni bandyci.

***

gdy wychodzę ze smażenia rakelci, przyjeżdża turboodkurzaczem pan sprzątający.
wywija ósemki między rzędami krzeseł.
energicznie zagłusza plumknięcia o wodę żółwich cielsk.
przywraca równowagę krainie łysych łbów, ziemistych cer i szurających stóp.
- porzrzrzrządek! - warczy turboodkrzacz - robię porządek!
lubię patrzeć, gdy sprząta.

dziś kolejna myśl Chustki na miarę Coeho: istotą życia są drobiazgi.
na przykład - sprzątanie.

***

od Mamy Wróbla dostałam boskie skarpety.
bardzo grube, wielokolorowe, wełniane, pod kolana.
wyglądam w nich jak kobold.

***

właśnie, słowo o wyglądaniu.
pewien dziennikarz powiedział mi: sylwetkę ma pani szczupłą, ale wygląda pani bardzo zgrabnie, z twarzy też wcale nie wygląda pani na chorą.
miałam ochotę zapytać: powinnam? czy są standardy wyglądania choro? czy bardziej by mi wtedy pan współczuł? czy źle wyglądając byłabym bardziej wiarygodna?
sąsiadka za to, widząc mnie w szerokich gaciach dresowych Niemęża, zajęczała: kochaniutka, widać, że gorzej z tobą, chudzina się zrobiłaś okropna, a widziałam też, że chodzisz tak powolutku, nóżka za nóżką.
druga zaś powiedziała: oo, widzę, że poprawia się zdrówko, taka pani uśmiechnięta.

niektórzy wiele zyskaliby na uroku, gdyby milczeli.

***
toast za chemioterapię!
właśnie przeciągnęłam dłonią po włosach i kępa została w dłoni.
(sierpień 2011, Mazury)

foto: A. Retko-Ruszczak

płynę.
wczoraj z włosami, dziś - bez.
(sierpień 2011, Mazury)

                                                                                       foto: A. Retko-Ruszczak

38 komentarzy:

  1. :P świnia, my też ci dziś powiedzieliśmy ze szczerym podziwem, że pięknie wyglądasz i to prawda.

    OdpowiedzUsuń
  2. chcialabym Cie w tych gaciach zobaczyc :D

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawe, czy powiedziałaś do tej wrednej: a to bardzo ciekawe jest, sąsiadka x właśnie stwierdziła, że pięknie wyglądam. a wolno chodzę, bo podziwiam moje nowe skarpety, głupia torbo.

    sweet dreams, Chusti xx

    OdpowiedzUsuń
  4. wygladasz na tych zdjeciach slicznie, z wlosami, czy bez.
    pamietam jeszcze takie dwie fotki, chyba w poscie z listopada 2010, na ktorych masz wlosy do pasa, 17 lat i cale zycie przed soba.

    OdpowiedzUsuń
  5. zawsze wyglądasz tak, że innym opadają gacie. i nie mogą tego ścierpieć, ju bicz! :*

    OdpowiedzUsuń
  6. mnie najbardziej bawi, że te wszystkie komentarze, są czynione w szczerym ludzkim odruchu i przecież nikt Ci nie chce zrobić źle mówiąc coś w stylu: 'ojej, ale pani fatalnie wygląda' (w domyśle: oj ty chora bidulko) lub 'ładne się z ciebie pucio zrobiło' (czyt.: 'nie jest zła ta chemia, skoro nie wyglądasz jak śmierć na chorągwi'.


    I jak na takie cuda odpowiadać?
    :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziewczyno. Tyś jest piękna! Tak strasznie mi się podoba Twój styl ubierania (ze zdjątek niestety tylko), twoje piękne oczy i usta. Czy człowiek musi mieć chorobę na twarzy, w oczach, sylwetce?

    OdpowiedzUsuń
  8. "niektórzy wiele zyskaliby na uroku, gdyby milczeli"

    Niektorzy z cala pewnoscia, powinni zamknac jadaczki i najlepiej nigdy przenigdy sie nie odzywac.
    Dobrze, ze Ty nie nalezysz do tych osob :-))))

    Buziak suchy w czuuko :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja czasem mam ochotę odpowiedź takiej: Pani nigdy dobrze nie wyglądała a od jakiegoś czasu i tak coraz gorzej i gorzej. Czy pani jest może coś dolega?

    OdpowiedzUsuń
  10. Moja już umierająca, a wyglądająca pięknie mama obrzucała komplementujących twardym spojrzeniem i mawiała:
    -Na twarz nie choruję.

    Też nie lubię żółwi. Powinny siedzieć w błocie a nie w akwarium.

    OdpowiedzUsuń
  11. ładnej Chustce we wszystkim ładnie, mi wczoraj jeden pan powiedział komplement " że kwitnę" ... hm a ja mam ostatnio uczucie że jakoś tak zmęczona jestem.

    OdpowiedzUsuń
  12. oj tam, oj tam :)
    Do sąsiadek to się człowiek ma uśmiechać, potakiwać i szybko przebierać nózkami mówiąc: "Wszystko pięknie, ale ja się spieszę " ;) U mnie działa.

    Zazdroszcze Mazur, jeszcze tam nie dotarłam i raczej nieprędko się uda.
    Buziam porannie!

    OdpowiedzUsuń
  13. oj tam, oj tam. Do sąsiadek to się człowiek ma uśmiechać, potakiwać i szybko przebierać nózkami mówiąc: "Wszystko pięknie, ale ja się spieszę " ;) U mnie działa.

    Zazdraszczam wspomnień mazurowych!

    OdpowiedzUsuń
  14. Lubię to, w jaki sposób widzisz świat. I to jak piszesz.
    Mało komentuję, żeby uchodzić za mądrzejszą, ale czytam cały czas :)
    Świetne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  15. Powszechny zdziw budziłam nie chodząc ubrana na czarno po śmierci M. Do tego w niebieskich butach, z pomalowanym okiem i całkiem świeżymi włosami.
    I w kinie bywałam. I piłam wino. I przytyłam 10 kg - to już w ogóle był objaw, że mam się dobrze.

    Plus klasyka: "ja bym tego nie przeżyła".

    Go, girl, go!

    OdpowiedzUsuń
  16. ps. Mistrz drugiego planu: Barbie na Żubrze. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. ogolnie ludzie sa jacys pelni kompleksow i w kolko innych z wlasnymi kompleksami mierza. i zawistni z tego powodu sa. nie rozumiem. i zawsze oceniaja po wygladzie. wielce podejrzliwie niezaleznie od tego czy sie wyglada dobrze czy zle. dlatego od lat odmawiam zamieszczania swojego zdjecia w cv. umiescilam natomiast mala klauzule, kt mowi, ze zainteresowanie moim wygladem a nie tym co mam w glowie uwazam za czysta dyskryminacje i dlatego zdjecia nie ma.

    tez tak uwazam- jak ma sie powiedziec cos co absolutnie nic nie wnosi do sytuacji to lepiej po prostu milczec.

    OdpowiedzUsuń
  18. Pacze i pacze ........ostatnie zdjęcie REWELACYJNE!!!!!!!!

    A Ty co na nim Paczysz?????

    Bo ja widzę ZWYCIĘSTWO:)))))

    OdpowiedzUsuń
  19. Zgadzam się z mediafight. To nie jest wyraz złej woli. Ludzie nie wiedzą jak się zachowywać wobec chorego, choroby. Nie wiedzą czego oczekuje. Czy akurat milczenia, czy pocieszenia, czy współczucia? Próbują się wczuć. A przecież każdy z nas jest inny i czego innego potrzebuje.

    Sądzę, że ze strony dziennikarza to miał być swoisty komplement. Ze strony sąsiadki od "nogi za nogą" jakiś wyraz współczucia. Pewnie sądzili, że chcieliby usłyszeć podobne słowa w przypadku, gdyby to oni znaleźli się na Twoim miejscu...

    Nie można mieć do nich żalu, że oceniają po sobie. Inaczej przecież nie mogą. Nie znają Cię na tyle dobrze.
    Pomyśl sobie, że gdyby to sąsiadka była chora, a Ty zdrowa... Gdybyś nie powiedziała nic, albo pochwaliła jej wygląd, mogłaby się poczuć urażona. Bo może ona akurat z tych, co lubią gdy się inni nad nią rozczulają.

    Unikać warto nie tych, którzy nieumiejętnie wspierają. Gorsi są ludzie, którzy celowo i sprawnie ranią.

    OdpowiedzUsuń
  20. ja to lubie

    http://www.youtube.com/watch?v=f5WedmNC9f4&ob=av2n

    OdpowiedzUsuń
  21. a teraz masz włosy o odcieniu hebanu, wiem co mówię

    OdpowiedzUsuń
  22. Wedlug mnie wygladasz pieknie, lepiej ode mnie, choc mam teraz "tylko" zapalenie pluc plus grype. Jestem blada i mam podkrazone oczy, choc kudly dlugie - wygladam jak czarownica :) Ach, te dzieci i ich przedszkolne wirusiki...
    Grosik poszedl droga elektroniczna, mam nadzieje, ze nie w kosmos :))

    OdpowiedzUsuń
  23. Domyślam się, że te żółwie wyglądają przygnębiająco.Ludzie powinni czasem zapominają, że milczenie jest złotem:(
    A Ty jak zwykle wyglądasz pięknicznie:)
    Co to znaczy możesz zobaczyć na moim blogu ;P ( to Twoja, zimno i Li sprawka ;))

    OdpowiedzUsuń
  24. No dobra, to Ci powiem, że mnie wkurwiają Twoje piękne zdjęcia, i że jesteś niesamowicie fotogeniczna, ale niestety (niestety dla czytających, a nie dla mnie), na zywo wygladasz sto razy lepiej :)

    I w ogóle to kiepsko pracujesz nad swoim piarem. Prawdziy spec to by wyglądał chorzej i bardziej jak kot ze szreka, a Ty nie dość, że piękna, to jeszcze uśmiechnięta. Ehh, sporo jeszcze musisz się nauczyć. (jak się człowiek nie zna na chorowaniu, to nie powinien się za to zabierać, nie uważasz?)

    OdpowiedzUsuń
  25. o właśnie. może by się jedna z drugą (sąsiadką) pięć razy zastanowiła, zanim coś chlapnie bez sensu.
    i wisi mi to , zasadniczo, że miała dobre intencje (mam ochotę poprzegryzać tętnice niektórym sąsiadkom mojej m., którą nękają "a jak pani w żałobie?" SRAK)

    Zorko, a już klasyka dobija.

    OdpowiedzUsuń
  26. Zgadzam się z konkluzją. Ale czy przejmujesz się sąsiadkami, które plotą trzy po trzy?

    OdpowiedzUsuń
  27. Zorka- "ja bym tego nie przeżyła" mnie dobija. Przez lata jak byłam w totalnej dupie i bywało, że nie miałam co jeść, ciągle słyszałam "jaka ty jesteś silna, ja to bym nie umiała". Jasne. A jaka jest alternatywa? Położyć się i umrzeć?
    Póki się żyje, to się walczy.

    OdpowiedzUsuń
  28. Joasiu, jestes taka piekna!! Przy tej urodzie to trudno wpasc w kompleksy przy zgoleniu glowy!!

    OdpowiedzUsuń
  29. zakurzona, albo taka wersja" jesteś silna, dasz radę" a tu człowiek ledwo stoi i nie ma siły, i wkurza go ta nie wiadomo skąd czerpana pewność, co do naszej siły.

    OdpowiedzUsuń
  30. omg, paczę i co widzę? barbie na żubrze, fią fią :))))

    Chustka, ale ty kurna łana jesteś!

    OdpowiedzUsuń
  31. Przyznam się szczerze, że w króciutkiej fryzurce bardziej mi się podobasz.Masz piękne rysy twarzy, zmysłowe usta i cudne oczy...

    OdpowiedzUsuń
  32. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  33. Masz szczęście do ludzi,masz szczęście do dobrych fotografów, masz... dużo szczęścia w tym nieszczęściu. Bardzo ładna kobieta z Ciebie Asiu.

    OdpowiedzUsuń
  34. wiem juz! na zdjeciu z wlosem przypominasz do zludzenia maggie o´connell z "przystanku alaska" :))) piekna i odwazna :D

    OdpowiedzUsuń
  35. a dzis zolwie siedzialy jeden na drugim tworzac piramide- tez mnie wkurzaja kiedy tak siedza zastygle bez ruchu- nie mam do nich zadnych pozytywnych uczuc, tylko owady bylyby gorsze

    OdpowiedzUsuń
  36. A tak w ogóle, laski, deski i bule, jestem za spotkaniem. Sabat czarownic w chustkach. Już to widzę: lato, jezioro, ognisko. Jest Ajdija? Jest! :D

    OdpowiedzUsuń
  37. "jak się Pacjent mocno uprze, że chce wyzdrowieć, to medycyna jest bezradna :)"

    OdpowiedzUsuń

 
©KAERU 2010
Wszystkie prawa zastrzeżone Sałyga