sobota, 19 maja 2012

[761].

Syn wizytował dziś ulubioną koleżankę z czasów przedszkola.
udał się do Niej z bukietem konwalii, który fachowo wręczył wydobywając go zza pleców.
oceniam po rumieńcach na twarzach, brudnych dłoniach oraz po stopniu upieprzenia ubrań, że bawili się doskonale.
(nie wiem czym sprać soczystą zieleń trawy z kolan spodenek, jeśli macie jakieś porady, proszem siem podzielić).
mamo, co czujesz do mnie, gdy właśnie się dowiedziałaś, że kocham ze wzajemnością? jesteś zła, zdziwiona, zadowolona?

***

konwersujemy przy kolacji.
- gdy dorosnę, chcę być taki jak mój ojczym.
(tu robimy z Niemężem po sobie wymownego zeza).
Syn, po przełknięciu kanapki, kontynuuje myśl: bo chcę się opiekować moją żoną, rozśmieszać ją, szykować jedzenie dla niej i dbać o nią, gdy zachoruje.

obyś nie musiał.

***

leżymy wtuleni, objęci, przed snem.
głaszczemy się i szepczemy na różne tematy.
- czy to prawda, że jak będę dorosły, zapomnę o tobie?
- nie, nie zapomnisz. dzieci nie zapominają swoich mam.
- a kiedyś powiedziałaś, że z czasem pamięć o każdym z nas zgaśnie.
- pamięć zgaśnie, ale dopiero gdy umrą ci, którzy nas znali.
- to dobrze, że nie zapomnę. bo nie chciałbym.

27 komentarzy:

  1. Jesteście wspaniałą rodziną.Podziwiam i zazdroszczę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy z 11:01> też tak nieskromnie uważam. mam cudowną rodzinę.

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. "Zazdroszczę". Zawsze zastanawia mnie dlaczego ludzie wybierają tak często to właśnie słowo. Nie "gratuluję", nie "cieszę się, że jesteś szczęśliwa", i nie "inspirujesz mnie do lepszego, pełniejszego życia" tylko właśnie "zazdroszczę".

      Cieszę się, że masz cudowną rodzinę. :)

      Usuń
    4. Moniko, wybieraja to słowo, które najlepiej odzwierciedla to, co czują.

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Konwalie, ach.
    Nigdy nie dostałam konwalii od faceta.

    OdpowiedzUsuń
  4. Trzy razy PIĘKNIE! Uwielbiam jak piszesz o swoim synu i takich dialogach - perełkach.

    OdpowiedzUsuń
  5. Chciałabym aby moja mała spotkała kiedyś takiego Jaśka:) A Ty Asiu wychowałaś i wychowujesz super męża dla jakieś dziewczyny:)
    Takie chwile właśnie trzeba uchronić od zapomnienia.
    Miłego dnia:*

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak.
    Dzieci nie zapominają swoich mam.
    Jesteś wspaniałą Mamą.
    W ogóle jesteście debeściaki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzieci nie boją się zadawać trudnych pytań. Jasiek jest boski:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czego zazdrości..Choroby ? Niemęża ?
    Lepiej byc zdrowym ,miec przy sobie ojca dziecka i nie wypisywac takich głupot.
    A swoją drogą współczuję Twojemu synkowi.Będzie miał w przyszłości ciężką depresję jak poczyta ten Twój "pamiętnik".
    Troll

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdybym miał rodzica nie umiejącego stosować interpunkcji, nadużywającego dwukropka i nie rozumiejącego zasad stosowania spacji - wpadłbym w ciężką depresję. Ze wstydu.

      Też troll, ale taki, który umie pisać na poziomie gimnazjum

      Usuń
    2. dwukropek w poziomie?
      ciekawa sprawa.

      ..

      Usuń
    3. choroby akurat nie. tego, że nie wyszło z ojcem dziecka też nie. ale już tego, że gdy nie wyszło to potrafi sobie pięknie życie poukładac i coś z niego mieć, bo nie sztuka na siłę ciągnąć jakiś układ, który rykoszetem wali we wszystkich zaangazowanych!

      i tego, że przy chorobie umie żyć. lepiej niż niejeden zdrowy, nie widzący kompletnie sensu w mijających dniach.

      i miłości.

      tego można zazdrościć!!

      m.

      Usuń
    4. a choroba cóż - raz dwa trzy ... i od dziś chrujesz TY.

      każdy z brzegu, niestety.
      więc uważaj.

      Usuń
    5. Dwukropek w poziomie! Rewelacja. Od dziś chyba zacznę intensywne stosowanie.

      Jest taki.. wieloznaczny.
      ..

      :) Ściski, Chustko!

      Usuń
    6. Jezu, ale glupi ten gimnazjalny troll!! Az mi sie nie chce szukac polskich znakow. Ciekawa jestem jakich mial rodzicow. Ale milosci nie widze....
      Zeby wpadac w depresje ze wstydu za rodzicow....
      No musialam to napisac, naprawde, Joasiu wybacz te polskie znaki, ale naprawde w tym kompie nie umiem!!
      Rodzice mnie nie nauczyli... Ale jakos nie umiem sie tego wstydzic...

      Usuń
  9. Masz bardzo, bardzo mądrego Synka. Świetnie wychowywanego przez Ciebie i Niemęża. Tylko pozazdrościć:). Czymajcie się cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  10. gdy czytam Twoje posty, uświadamiam sobie, że kocham moją żonę

    OdpowiedzUsuń
  11. Kurczę, piękna ta rozmowa z Twoim synkiem o pamięci....aż mi się zaszkliły oczy. Masz mądrego chłopca.

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękni jesteście. Cała trójka. I pięknie jesteście.

    A trollom na pohybel.

    OdpowiedzUsuń
  13. piękne i mądre. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. oczy mi sie spociły.. te upały poranne ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. wszystkim trolom s....jcie

    OdpowiedzUsuń
  16. Mądrego masz syna, Chustko.
    pozdrawiam,
    nowa czytelniczka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy z 21:13> pozdrawiam i ja.
      ślę serdeczności.

      Usuń

 
©KAERU 2010
Wszystkie prawa zastrzeżone Sałyga