wtorek, 24 stycznia 2012

[645].



***
widzieliście?
tak wygląda strona kprm.gov.pl (w pamięci podręcznej):

Barbara Kwarc: NO TO ACTA!
po sposobie pisania wnoszę, że stronę zhakowali bardzo młodzi ludzie.
fajnie, że chciało im się.
lubię, podziwiam, szanuję ideowców.

***

dziś w Warszawie o godzinie 16.00 rozpocznie się MILCZĄCY Protest przeciwko podpisaniu ACTA przez Polskę.
tu link do wydarzenia.
hmm... patos czy nadużycie?
rozumiem potrzebę kontrolowania (zysków z) praw autorskich.
ale nie zgadzam się na ograniczanie wolności, swobody wymiany towarów, wgląd dostawcy netu w moje serfowanie itp.
a Wy, obywatele internauci, co sądzicie na temat podpisania ACTA?

44 komentarze:

  1. tu ukazala sie dwa dni temu fajna notka:
    http://audiolifestyle.blogspot.com/2012/01/tango-down.html

    wybaczcie, ale dopoki wolno, nie moge sie oprzec pokusie by jeszcze podrzucic. wiem, wiem nudze, ale ja po prostu musze...:)
    http://www.youtube.com/watch?v=0hwHCxpPWuk&feature=player_embedded

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem przeciw ACTA... Myślę jednak,że już za późno na bunt :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem przeciw podpisaniu ACTA.
    Bardzo przeciw.
    Aczkolwiek obawiam się, że już po ptakach.
    Niepokoi ta praca nad ustawą - w tajemnicy, od lat... Niepokoi.
    A jedność ludzka w obliczu perspektywy ograniczania wolności niezmiernie cieszy.

    Stronę demotywatorów i wykopu widziałaś?
    Tam też warto zajrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  4. co można sądzić? to nie tylko internet, ale też tanie leki, nasiona używane przez rolników.
    i przede wszystkim ogromne trudności w egzekwowaniu tej ustawy. bo jak odróżnić czy coś jest podróbką czy oryginalnym pomysłem, jeno podobnym do czyjegoś wcześniejszego pomysłu? pochłonie to ogromne pieniądze, a jeśli nie będzie to egzekwowane, to po cholerę w ogóle wchodzi w życie.?
    bez sensu, bez sensu, bez sensu.
    rząd powinien zająć się naprawą idiotycznej ustawy refundacyjnej, edukacją, kryzysem etc., a nie jakąś nieistotną w tym momencie sprawą. strzał w stopę, panie Tusk, bo pana elektorat to młodzi ludzie, internauci, liberałowie....

    poszłabym na manifestację warszawską, ale nie mam z kim zostawić ośmiomiesięcznego niemowlaka.

    OdpowiedzUsuń
  5. Rozumiem potrzebę ochrony praw autorskich, ale ACTA zakłada również, że utwór objęty prawami autorskimi nie może być dalej rozwijany i poprawiany. To oznacza, że jeśli np. wykładowca napisze wykład na rok 2011/2012, to w następnym roku akademickim nie może tego samego wykładu uaktualnić, tylko musi stworzyć kolejny. Bez popełniania plagiatu oczywiście. Dla mnie podpisanie ACTA to wielki krok w tył jeśli chodzi o rozwój sztuki czy nawet nauki. To jak cofnięcie się do czasów sprzed internetu. Skończy się era blogów kulinarnych z przepisami Marthy Stewart czy Nigeli, zamkniemy deviant art tak, jak Kanadyjczycy zamknęli altfoto, no i żegnaj wikipedio, witajcie znów 56 tomowe encyklopedie ze świata książki. I to, co mnie najgorzej mierzi - dostawca internetu będzie miał wgląd do mojej korespondencji z bankiem, faktury za telefon i co kupuję na allegro. Ech... brak słów...

    OdpowiedzUsuń
  6. ja uważam dokładnie to samo, co napisał generalny inspektor ochrony danych osobowych Wojciech Wiewiórowski:

    http://www.rp.pl/artykul/796646-GIODO--ACTA-niebezpieczne-dla-konstytucyjnych-praw-i-wolnosci.html?p=2

    OdpowiedzUsuń
  7. Podpisałam protest.
    Boję się nie tego co mnie może spotkać, gdyż już jestem wiekowa ale tego co może spotkać moje dzieci, gdyż są jeszcze bardzo młode.
    Totalitaryzm się odradza.Tego się trzeba bać.

    OdpowiedzUsuń
  8. Standard. Tu odciągniemy uwagę wszystkich za sprawą ACTA i gdzieś po cichaczu, może jakiś podateczek podniesiemy? Albo inną dopłatę dowalimy?

    Samo ACTA - skandal. I po co była ta cała walka o wolność, o prywatność, o ochronę danych osobowych itd. Ale widać wielkie wytwórnie płytowe finansowo dostały po tyłkach, dogadały się z władzą i jazda! A przy okazji jeszcze dorzucimy kontrolę obywateli. A co! Jak już ograniczać i kontrolować to po całości.
    Ja się na to nie godzę, ale co ja mogę, jak już decyzja podjęta i co by się nie działo i tak Tusku podpisze. Jedynie w przyszłych wyborach sukcesu mu nie wróżę.

    OdpowiedzUsuń
  9. No wlasnie zapytalam wczoraj czy mozesz publikowac swobodnie kermita, ale mnie zignorowano...:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem przeciwna ACTA. Jestem też przeciwna piractwu internetowemu - sama używam legalnego oprogramowania, nie ściągam filmów czy muzyki. Ale ACTA wydaje mi się szczególnie szkodliwe, bo blokuje przez swoją absurdalną restrykcyjność próby wprowadzania w świat internetowy jakichkolwiek zasad. Myślę, że warto byłoby zacząć walkę z przyczyną np. pobierania filmów nielegalnych - czyli niewspółmiernie dużymi kosztami legalnego kupowania oryginalnych w sklepach, na które większości młodych (i nie tylko) nie stać. Oczywiście, można wtedy nie oglądać, ale to mówienie ideowe. Faktyczną zmianą byłoby np. umożliwienie pobierania za niewielką opłatą. Jest udowodnione matematycznie, że większe zyski przynosi znaczne obniżenie ceny (bo więcej osób kupuje, mnie kradnie). Wprowadzenie ACTA skutecznie zniechęci ludzi do jakichkolwiek takich akcji.

    A też większość polityków nie wie, o czym jest ACTA, mimo że za nim głosuje! To jest skandal.

    OdpowiedzUsuń
  11. Marta powyżej napisała już za mnie komentarz :)
    co innego prawa autorskie, a co innego kontrolowanie surfowania.

    OdpowiedzUsuń
  12. tam gdzie slychac krzyk o wolnosc, chodzi na ogol o kase i kielbase.
    Przeciwnicy ACTA chca nadal konsumowac sztuke i kulture darmo , zwolennicy dostrzegaja koniecznosc
    zagwarantowania srodkow finansowych na owa sztuke i kulture.
    A wezmy chociaz taki taki blog Chustki - 30% +- jego atrakcyjnosci, nie oszukujmy sie, to linki z muzyka i filmikami. Oczywiscie darmo, choc blog w zalozeniu ma charakter komercjalny - zbiorka kasy. Wypadaloby jednak odpalic dzialke nie pytanym o zgode na publikacje w blogu autorom i tworcom.

    OdpowiedzUsuń
  13. albo blog Zorki!!! Przyciagajcy opisami ludzkiego nieszczescia na podstawie fragmentow zyciorysow hospicjantow. Tez latwizna za darmo.
    Wypadaloby, a nawet konieczne byloby, uzyskac pozwolenie prawem autorskim na takie publikacje. Sukces powinno sie przeciez rozlozyc sprawiedliwie na wszystkich w nim uczestniczacym.

    OdpowiedzUsuń
  14. i jak potocza sie losy i kariery wszystkich cudownych Jankow-Karolow
    po latach siania i pracy u podstaw, jesli ich osiagniecia czy to w ramach muzyki jazzowej czy literatury beda darmo powielane w internecie?

    OdpowiedzUsuń
  15. A mnie właśnie zniesmaczył ostatni obrazek nawiązujący do Polski walczącej:(

    OdpowiedzUsuń
  16. Baśkę wrzuciłam sobie na facebooka. Jest genialna.A ja jestem przecina podpisywaniu tego czortostwa.

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie mieszam w duzym miescie i nie mogę brać udziału w protestach,szkoda.
    Zle sie dzieje,bardzo żle.
    Czuje sie jak w latach komuny :(


    dorota

    OdpowiedzUsuń
  18. Cześć. Tu masz linka, też w temacie. /Kasia

    OdpowiedzUsuń
  19. Mam to gdzieś! Nie cierpię osaczać się głupimi akcjami.

    OdpowiedzUsuń
  20. ale o promocji nikt nie wspomina?
    promocja jest droższa, niż sama płyta.
    policzcie dostępność jutiubia na twarzoksiążce, u chustki, którą odwiedza kilka tysięcy kosmitów dziennie,
    jestem na nie..

    OdpowiedzUsuń
  21. internet zrobi się strasznie nudny, bo wszyscy będa sie wszystkiego bali.
    wrócą złote czasy wypożyczalni DVD, domow kultury, kin, bibliotek, i tak dalej.
    wygraja Chiny, bo one ACTA nie podpisują.
    będzie taki przemyt, o jakim sie dotąd nie sniło, bo już PO okroiło wszelkie służby mundurowe i wojsko do minimum. a potem zaczną zwiekszać szeregi policyjne, bo ktos wszystkich "hakerów" i łamaczy praw autorskich ścigac będzie musiał. i będzie jak w Korei Północnej, gdzie wojskowych więcej niż cywili :)
    taką mam barwną wizję.

    OdpowiedzUsuń
  22. dotarliśmy chwilę przed końcem demonstracji (koło 17.30).
    jak zaobserwowałam, przeważała młodzież licealna/wczesnostudencka z wulgarnymi/agresywnymi transparentami.
    miała być demonstracja w ciszy - było skandowanie, przyśpiewki itp.

    nie ma ducha w narodzie.
    zginął i kropka.
    jedna Baśka Kwarc tego nie ogarnie.

    OdpowiedzUsuń
  23. Ksena -> dobrze gadasz. moje wedrowki po jutubie z reguly koncza sie kupnem 2-3 plyt.
    zeby nie bylo watpliwosci, ninejszym
    http://www.youtube.com/watch?v=HP1WFiNCCZU&feature=player_embedded
    zachecam do kupna http://www.amazon.de/Argerich--die-Duo-Aufnahmen-Martha-Argerich/dp/B006KA34UC/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1327393543&sr=8-1
    :)

    OdpowiedzUsuń
  24. CHUSTKA - SZACUNEK!!!!!!!!!!!!
    Dzięki!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Twój blog jest pierwszym blogiem, poza makelifeharder, na którym widzę słowo ACTA.
    Czytają Cię tysiące - napisz proszę wprost, że piractwo w sieci nie upoważnia nikogo do monitorowania WSZYSTKICH internautów.
    Nie robię w sieci niczego nielegalnego, nie ściągam plików, obrazków, muzyki czy filmów. DLACZEGO WIĘC KTOKOLWIEK MIAŁBY MNIE W SIECI OBLIGATORYJNIE ŚLEDZIĆ?
    Przez internet loguję się na bankowych kontach, szukam informacji medycznych, komentuję na blogach, kupuję produkty, czytam serwisy informacyjne. Ktoś, kto spojrzy na strony, które odwiedzam, ma mnie jak na dłoni. Dostanie informacje: w którym banku mam karty kredytowe, na co choruję, ile mam dzieci, jakiej płci, wieku i wzrostu (wczoraj kupowałam im spodnie), co mnie interesuje (księgarnia internetowa), z kim jestem w kontakcie (portale społecznościowe), gdzie studiuję (logowanie na stronie uczelni), jaka jest moja sytuacja finansowa (licytacje na allegro), czy mam dom i samochód (wyposażenie wnętrz, warsztaty samochodowe w najbliższej okolicy), co sądzę o czymś tam (blogi, komentarze), do jakich szkół chodziłam i z kim mam powiązania, gdzie pracuję (kontakt ze współpracownikami), z jakim problemem się dziś zmagam (bo na przykład jeśli wpiszę w wyszukiwarkę "wszy" lub "łysienie", to wszystko dla wszystkich jasne).
    STRASZNE!!!
    To jest najgorszego rodzaju narzędzie do gromadzenia haków.
    Gdyby ACTA już obowiązywała, być może po tym moim wpisie u Ciebie odpowiednie służby pojawiłyby się u mojego dostawcy internetowego pod pretekstem niesprecyzowanych podejrzeń - aby się mi bliżej przyjrzeć, kto to taki ja jestem, że śmiem im przeszkadzać oraz co kompromitującego można na mnie znaleźć.
    Proszę, uświadom to innym. Nie podpiszę się, bo się boję. Wiele razy komentowałam u Ciebie, ale zawsze jako anonimowa - bo doświadczyłam już bezprawnego ujawnienia w sieci danych o mnie (na podstawie nicka).
    Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki!!!

    OdpowiedzUsuń
  25. To jeszcze dodam - podpisywać to sobie 26 stycznia mogą. Natomiast potem MUSI to zatwierdzić nasz parlament. I tu jest pole do popisu dla ludu!
    Wystarczy, żeby do posłów i senatorów dotarło, że każdy parlamentarzysta, który zagłosuje za ACTA, pójdzie do wyborczego odstrzału - i zakończy w tej kadencji jakiekolwiek swe polityczne istnienie, zarówno w sejmie, jak i w senacie, parlamencie europejskim czy w lokalnych samorządach spadnie w polityczny niebyt.
    Oni są NASZYMI PRZEDSTAWICIELAMI, mają obowiązek reprezentować w sejmie nasze stanowisko i działać w imię naszych interesów.
    Bo nie wolno na rzecz garstki poszkodowanych pozbawić całą resztę społeczeństwa jego istotnych praw, zwłaszcza prawa do prywatności.
    Jak wielu, nigdy już nie zagłosuję na PO, więc nie ma ono nic do stracenia i będzie głosować za - natomiast pozostałe partie dostrzegają, że mają szansę pozyskać rozczarowanych wyborców PO, głosując przeciw. Dlatego sądzę, że dość możliwy jest brak ratyfikacji przez sejm.
    Działajmy! Nie czekajmy na czasy, w których będziemy się bali pukania do drzwi - lub wycieków zgromadzonych i sprzedanych o nas informacji.
    Chustko, jeszcze raz szacunek i dzięki;)

    OdpowiedzUsuń
  26. zdecydowanie jestem przeciw ACTA

    OdpowiedzUsuń
  27. Anonimie z18:38, rozwaliles mnie na łopatki, przejrzałes mnie i chustke. Zwijamy projekty.

    OdpowiedzUsuń
  28. Chustka ja bardzo wierze, ze Ci sie uda pokonac tego Twojego potwora i chustka juz niegdy nie bedzie Ci potrzebna.
    http://www.mirror.co.uk/news/top-stories/2008/08/03/airline-star-katrina-i-ve-beaten-cancer-for-the-4th-time-115875-20682682/
    Masz racje, ze podtawa jest Nadzieja. Bardzo bardzo trzymam za Ciebie kciuki.

    OdpowiedzUsuń
  29. Jestem przeciw.
    A po wypowiedzi Migalskiego na jego blogu to ręce mi opadły i leżą pod stołem. Posłowie nie wiedzieli co podpisują, bo 90 % ich czasu zajmuje im "bywanie" i "uprawianie polityki na salonach" a nie czytanie ustaw/rozporządzeń - na to nie mają czasu. I podpisują co podsunie asystent. Q.wa.
    Rozbawił mnie serdecznie min. Graś, gdy zapewniał, że to nie hakerzy ale lud, lud spragniony wiedzy wchodził na strony, a że tego ludu dużo to się poblokowały:D Propaganda rodem z Korei Północnej albo z czarnych czasów stalinizmu.
    Jestem przeciw.

    OdpowiedzUsuń
  30. To się minęłyśmy, a szkoda ... Mam to samo wrażenie z protestu, gdzie matki blogerki z dzieciakami? Gdzie emeryci i niepełnosprawni, gdzie artyści, organizacje pozarządowe itp? Ja nie będę stała w ciemności na zimnie z grupką młodzieży, która przyszła z nastawianiem "gdzie ta rozróba", no sorry :(

    OdpowiedzUsuń
  31. Wykorzystanie znaku Polski Walczącej - fatalny pomysł, żenujące nadużycie. A ACTA do śmieci ! Pozdrawia, Malgosia

    OdpowiedzUsuń
  32. Ej chyba się nie przejęłyście z Zorką tym ograniczonym anonimem?? Nooo,bo już myślałam... :) Czekam na notki - tu i tam :)
    Walczymy!

    OdpowiedzUsuń
  33. polecam zapoznanie się z informacjami dotyczącymi m.in. piractwa w sieci: http://obiegikultury.centrumcyfrowe.pl/

    OdpowiedzUsuń
  34. Sylwia, po owym Anonimie pól nocy nie spalam myśląc o
    Nalkowskiej i jej Medalionach - ta to by musiała się podzielić..., tyle rodzin żydowskich do podziału... ;)

    OdpowiedzUsuń
  35. A ja zgadzam sie w 100% z tym panem:

    http://narodowcy.net/wojciech-cejrowski-o-acta/2012/01/25/


    Pozdrawiam !!!

    OdpowiedzUsuń
  36. Po tym wpisie na TWoim blogu-chyba zaglosuje na Ciebie CHUSTKO!

    Gratuluje i zycze szczescia!

    OdpowiedzUsuń
  37. a mnie się podoba wykorzystanie loga PW w tym kontekście.


    Igy

    OdpowiedzUsuń
  38. Pragne uspokoic wszystkich stroskanych - z odtworzen filmow/klipow na jutiubie to artysci akurat dostaja kase - im wiecej odtworzen tym wiecej kasy.

    OdpowiedzUsuń
  39. Zorko, chyba nadajesz bohaterom Twoich notek zmienione imiona. Próbuję postawić się w sytuacji ich bliskich, dla których trudne może być publiczne opowiadanie o czymś tak intymnym, jak odchodzenie tych, których kochają.
    Tu tak łatwo o schemat: np. mąż, który nie trwał przy umierającej żonie, nie podniesie się chyba po Twojej notatce. A może był jakiś powód tej jego słabości (bo nieumiejętność współodczuwania to ewidentna słabość). Rozumiem Twoje intencje, ale mam wątpliwości, czy ktoś przy okazji nie ucierpi.
    Pozdrawiam serdecznie nasze obie blogowiczki!
    Reniferowa

    OdpowiedzUsuń
  40. Raz tak, raz nie. I rozumiem. Wiele rodzin zna te notki.

    OdpowiedzUsuń
  41. teraz to nawet koleżance w necie będę bała się napisać ze zapaliłam skręta:) i nie zamówię wibratora przez internet.

    OdpowiedzUsuń
  42. http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,11028093,ACTA_odbiera_nadzieje_na_zmiany.html

    tu chyba jest bardzo "ludzkie" wyjaśnienie sporu i tego, co jest groźne w sposobie załatwiania tego przez nasz rząd...

    OdpowiedzUsuń
  43. Sadzę, że nasze władze osaczają obywateli dla własnych celów ale nie stwarzają bezpieczeństwa dla obywateli. Władze zabezpieczają się same. Panuje dyktatura która znajduje zabezpieczenie w coraz lepszych przepisach lecz nie obywatel się liczy a władza. Uważam że podpisanie przez Polskę Acta zwiększy jeszcze możliwość inwigilacji i karanie obywatele tylko za to że mają swoje zdanie i za to że chcą godnie żyć we własnym państwie. Przyznam, że juz się nie boję. Dosiegło mnie wiele zła w opstatnich latach ze strony braku przepisów chroniących obywatle, dlatego teraz mówie i piszę o wielu sprawach otwarcie. Prawda wyzwala, oczyszcza i nalezy ją głosić.

    OdpowiedzUsuń

 
©KAERU 2010
Wszystkie prawa zastrzeżone Sałyga